keskiviikko 15. tammikuuta 2014

80´s color photography

Vuoden ensimmäiset kuvaukset ja ensimmäiset kuvat. Vuoden ensimmäisenä kuvaajana  toimi jo melkein perinteisesti Timo Koponen. Teimme valotestejä ja pakko sanoa että pidän lopputuloksesta, ei voisi usko mitä oikeilla valoilla ja käsipeilillä saa aikaan. Tästä tekniikasta, valoista ym. voit käydä lukemassa tästä! Mistä sitten otsikko 80´s color? Sain kuvista muutaman kerran mainintaa että kuvista tulee mieleen Madonna 80-90 luvulta ja kuvat ovat melko värikkäitä joten palatkaamme hetkeksi takaisin kultaiseen 80-lukuun !

Lisää kuviani ym. voit käydä seuraamassa fb-sivuiltani: Jasilyn


(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

Tuleeko teillekin mieleen 80-luku?



Coloring outside the lines is a fine art.  
~Kim Nance


-J





 Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!


 

torstai 9. tammikuuta 2014

Beauty Pressure



Kauniimpi, nuorempi, pehmeämpi iho, sileämpi iho, rypyt pois, laihempi, täyteläiset huulet, pidemmät ripset, tasaisempi ihonsävy, virheetön, täydellinen meikki, täydellinen vartalo, voit olla kuin hän, tämä on muotia, nyt helposti laihaksi, jo 5 viikossa näkyviä tuloksia, osta, kokeile, käytä  laihduta, botox, silikonit, photoshop...koska olet sen arvoinen. Media syöttää meille joka päivä ajatuksia siitä millainen on ihanne vartalo, millainen on ihanne ihminen. Ymmärrän hyvin että ihmiset kaipaavat fantasiaa normaalin arjen keskelle, haluavat katsella kauniita kuvia ja tavoitella kauneutta. Ymmärrän hyvn että ihminen haluaa ja onkin hyvä pitää itsestään huolta ja tehdä olostaan sisältä että ulkoa kauniin ja tuntea itsensä mukavaksi. Milloin kumminkin on liikaa? Onko medialla ollenkaan rajoja mitä ja miten he jakavat tätä "ihanne ihmistä ja miten päästä siihen" kuvaa...kunhan vain rahaa tulee ja tuote myy. Bisnes on kumminkin bisnestä ja raha puhuu.  Kuka on sitten vastuussa siitä mitä nämä epätodellisten ihmisten kuvat, mainokset ja tuotteet saavat aikaiseksi?  Lapsissa ja nuorisossa epävarmuutta, syömishäiriöitä, ahdistusta, masennusta ja pahimmassa tapauksessa he muokkaavat itsestään kirurgisin keinoin juuri sen mitä he olettevat olevansa ja tarvitsevansa.
Media vai kuluttaja? Itse uskon että tähän on vastaus 50/50, media ja kuluttajalla on vastuu.


Olen itsekin alalla joka on pinnallinen ja joskus sorrun mainoksiin,  kokeilen jotain uutta ripsaria tai vaikka ihoa heleyttävää voidetta, tavoittelen omalla kohdalla tiettyä kauneutta mutta en yritä olla yhtään sen enempää kuin itseni. Tiedän miten kuvia muokataan, mikään ei ole siltä miltä näyttää.  Kuvissa olevilta malleilta suurennetaan tissejä, poistetaan senttejä, lisätään tukkaa, korjataan iho etc. Tiedän ettei mikään voide tai meikki voi täysin pieniä ihovirheitä poistaa tai et muutu toisen näköiseksi vaikka mitä voidetta tai meikkiä käyttäisit. Voit korjata ihon sävyä, lisätä hiuksia, pidentää ripsiä, korostaa tai varjostaa kasvojasi mutta se mitä lehdissä ym. näkyy se on tietokoneella tehty.
Aikuiset ymmärtää jo mikä eroaa todellisuudesta ja mikä on fantasiaa, lapset eivät. On meidän vastuu puhua vanhempina, siskoina, kavereina, sukulaisina  mediasta ja siitä mitä ne kuvat oikeasti on ja meidän ei tarvitse tavoitella täydellisyyteen vain olle ylpeitä siitä mitä me olemme.  Voimme jakaa lapsillemme terveellisen minäkuvan erottamalla todellisuuden median luomasta fantasiasta. Doven mainosta lainaten "Puhukaan ensimmäisenä lapsillenne, ennen kuin media puhuu".





“Be yourself; everyone else is already taken.”
― Oscar Wilde



-J

perjantai 3. tammikuuta 2014

My favorite photos year 2013

Uusi vuosi ja uudet kujeet! Vuosi 2013 oli todella erikoinen, rankka henkisesti että fyysisesti ja muutoksien aikaa. Elämässäni tapahtui muutoksia ja aika rajuja sellaisia, ihmisiä lähti elämästäni ja uusia ihmisiä saapui siihen. Tein isoja päätöksiä ja sain uusia haasteita. Malleudessa (vai miten sana tulisi muotoilla) en tehnyt niin monia kuvauksia mitä toivoin mutta opin pysähtymään ja kuuntelmaan myös itseäni, keskittymään välillä hetkeen ja rentoutumaan. Ehkä suurin askel mitä koin mallina niin pääsin Ruotsalaiseen mallitoimistoon Nocturnal Agency, olen tällä hetkellä ainoa suomalainen ja ehkä myös ensimmäinen suomalainen malli siellä...huikeaa! Kiitos kaikille kuvaajille, meikkaajille ym. joiden kanssa olen päässyt tekemään yhteistyötä!  Kiitos tosiaan vuodelle 2013 ja nyt jo eletään kolmatta päivää vuotta 2014 ja otan mieluusti vastaan tulevien päivien haasteet, ilot ja surut..otan koko vuoden vastaan sanomalla "tervetuloa"!
Näin lopuksi päätin vielä jakaa teidän kanssa minun lempikuvani vuodelta 2013! Kuvat on aikajärjestyksessä tammikuusta alkaen. Uusia kuvauksia odotellessa!

Voit samalla tykätä facebook sivuistani: Jasilyn


(C.) Marko Saari, MUAH: Anu H. /So Stylish, Model: Jasilyn
(C.) Eliza Rask, Clothing: Cherise Clothing, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Dmitry G. Pavlov, Hair: Ara K, Make-up: Jenni &Jasilyn, Model: Jasilyn
(C-) Jetro Matilainen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Aki Pitkänen, Model. Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

Mitkä olivat omat suosikkinne?



“I'm no model lady. A model's just an imitation of the real thing.”
― Mae West


-J




 Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

perjantai 27. joulukuuta 2013

Distinct glamour photoshoot

Näin jälkikäteen toivotan teille hyvää joulua! Toivottavasti jokaisen joulu sujui hyvin ja rauhallisesti, onhan joulu kumminkin perheen ja rauhoittumisen aikaa.  Ei tuolla ulkona oikein talviselta näytä mutta on tuolla puolensa esimerkiksi pystyy helposti pyöräilee, korkkareita on helpompi käyttää ja ei ole loskaa. Positiivisella ajatusmaailmassa pääsee pitkälle! Muistin myös että minulla on jakamatta muutama kuva joita kuvasimme kuun alussa. Kuvauksien aikana oli jopa vielä lunta maassa! Kuvaajana toimi Aki Pitkänen.

(C.) Aki Pitkänen, Model: Jasilyn https://www.facebook.com/Jasilyn.neverland
(C.) Aki Pitkänen , Model: Jasilyn



(C.) Aki Pitkänen, model: Jasilyn

  “I don't mind being burdened with being glamorous and sexual. Beauty and femininity are ageless and can't be contrived, and glamour, although the manufacturers won't like this, cannot be manufactured. Not real glamour; it's based on femininity.”
― Marilyn Monroe


-J





I was poor white trash, no glitter, no glamour, but I'm not ashamed of anything.
Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/keywords/glamour.html#X7XLjkbfFf3yiqgb.9




 Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!



I was poor white trash, no glitter, no glamour, but I'm not ashamed of anything.
Eminem
Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/keywords/glamour.html#X7XLjkbfFf3yiqgb.

tiistai 10. joulukuuta 2013

Morning coffee photoshoot

Kuvasimme Timo Koposen kanssa viime viikolla melko yksinkertaisia aamukahvittelu kuvia. Yksinkertaisesti idea lähti siitä että Timolla oli uusi linssi jota hän halusi kokeilla ja itse halusin kokeilla casual kuvia ilman suurempia meikkejä, kikkailuja tai taidetta. Vain kahvi, yksinkertaiset vaatteet ja oma kotini. Olen itse todella tyytyväinen lopputulokseen ja on piristävää nähdä tälläisiä "perus" kuvia itsestäni!  Tässä blogin päivittämisen ohella on talvi kerennyt tulla maahan ja joulukuu alkanut, tänä vuona en pidäkään blogissani joulukalenteria mutta omalla facebook sivullani Jasilyn on joulukalenteri! Joka päivä avautuu uusi "luukku" ja näytän kuvan aluajoistani nykyhetkeen 24 päivän ajan, jo julkaistuja kuvia pääset näkemään tästä! 
 



(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn










Mitä piditte?


It's amazing how the world begins to change through the eyes of a cup of coffee! 
~Donna A. Favors







Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Black lace Photography.

Muutama uusi kuva teille jaettavaksi edelliseen postaukseen liittyen. Tällä kertaa  pelkkää pitsiä, mustaa pitsiä. Kuvaajana toimi Timo Koponen. Huomaatte ehkä että yksi kuva toistuu kahdesti mutta en yksinkertaisesti osannut päättää kumpi on parempi joten laitan B&W ja värillisen version.

Mitä mieltä olette näistä?




(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn

(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn
(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn

(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn

(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn
(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn


“Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.”
― Terry Pratchett, Reaper Man 



-J

tiistai 12. marraskuuta 2013

Darkness, Fur and Lace Photography

On aika taas jakaa teidän kanssa uusi kuvia joiden kuvaaja toimi tuttu Timo Koponen. Hänen kotisivujaan pääset vilkaisemaan tästä.  Kuvasimme ainakin neljää erilaista lookkia joten kuvia riittää mutta sopivat toisiinsa. Pidän itse kuvien erilaisuudesta ja tietynlaisesta synkkyydestä, meikki on itsessään hyvin yksinkertainen ja ei voimakas. Ainoa näkyvin osa meikissä on tummat huulet, muuten jätin meikin raikkaaksi, meikki on omaa käsialaa. Lisää minusta ja kuvia näet fb-sivuillani Jasilyn. Muistathan että kuvia ei saa käyttää ilman lupaa,  Images may not be used without permission!




(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn


Mitä mieltä olette?

“Stars, hide your fires; Let not light see my black and deep desires.”
― William Shakespeare, Macbeth 


-J