Näytetään tekstit, joissa on tunniste Jasilyn. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Jasilyn. Näytä kaikki tekstit

maanantai 14. huhtikuuta 2014

Valkyrie - Odin Sphere photography

Olen taas pitänyt  turhan pitkän tauon blogin ylläpitämisessä mutta ikävä kyllä kiire on pitänyt huolen etten ole muistanut ja jaksanut päivittää blogia. Nyt kumminkin haluan jakaa vielä helmikuussa otettuja kivoja kuvia, nämä ovat viikinki aiheisia ja itse asu on tässä pääroolissa! Asun on itse kuvaaja Aki Pitkänen tehnyt ja osa rekvisiitasta on kirparilöytöjä ym. josta on tehty näin upea kokonaisuus! Kuvaajan visiona  (muistaakseni) oli viikinki aiheeseen ja  mytologiaan, metsästäjä,  vahva nainen eli Skadi (Skaði). Itse aloin tutkimaan viikinki aihetta ja erityisesti keskityin viikinkinaisiin. Tässä linkki josta löytyy melko luotettavaa tietoa viikinki naisista www.katajala.net. Itse tukiessa törmäsin jo entuudestaan tuttuun nimeen, Odin. Odin tuli minulle tutuksi niinkin yllättävästä lähteestä kuin Kalevala korut. Odin oli muinainen germaaninen jumala, jota palvottiin sekä Manner-Euroopassa, Englannissa että Skandinaviassa. Odin oli "Jumalten kuningas", ylimystön, sodan, viisauden ja kuoleman jumala. Odinissa on myös šamanistisia piirteitä. Myyteissä Odinia kutsutaan usein erilaisilla lisänimillä, jotka tavallisesti viittaavat sotaan tai Odinin ulkomuotoon. (lähde: Wikipedia) ja Kalevala korusta sain erityisesti tietää Odinin kahdesta korpista. Hänellä oli kaksi korppia, joiden nimet olivat Hugin ja Munin (Ajatus ja Muisti). Joka aamu hän lähetti ne maailmalle keräämään uutta tietoa ja puolen päivän aikaan nämä palasivat takaisin kertomaan Odinille kaiken, mitä olivat nähneet ja kuulleet. Jos hän sai kuulla korpeilta jotakin huonoa maailmasta, hän saattoi synnyttää sodan kansojen välille tai muutoin aiheuttaa kuolemaa.(lähde: Wikipedia) Löysin myös tietoa Odinia palvelevista hengittäriä ja kuolemanhaltijattarista eli Valkyriat. Valkyriat keräsivät taistelukentiltä kuolleiden sotureiden sielut (einherjar) ja veivät ne mukanaan Valhallaan. Valkyriat myös tarjoilivat sotureille ruokaa ja juomaa Valhallan pidoissa. (lähde: Wikipedia) Monessa kuvassa esitetään valkyriat melko vahvoina naisina joten päätin vaihtaa Skadin Valkyriaan.



(C.) Aki Pitkänen, Model: Jasilyn

(C.) Aki Pitkänen, Model: Jasilyn


Go you must.
No guest shall stay
in one place for ever.
Love will be lost
if you sit too long
at a friend's fire.

- The Havamal 



-J




 Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Dust to dust photography

Taas esittelen teille vähän vanhempia kuvia, kuvat on otettu helmikuussa JAUHOT SUUHUN- valokuvaustapahtumassa HOI SIE Galleriassa. Kuvaajana ja tapahtuman järjesti Aki Pitkänen. Kuvien tarkoituksena oli yksinkertaisesti heittää jauhoja, pystyi käyttämään rekvisiittaa ja loistava kuvaaja nappasi kuvia! Tapahtuma oli avoin kaikille ja tässä on minusta otetut kuvat, kivaa oli!



(C.) Aki Pitkänen Model: Jasilyn
(C.) Aki Pitkänen Model: Jasilyn



“Pulvis et umbra sumus. (We are but dust and shadow.)”
― Horace, The Odes of Horace



-J



 
  Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!


torstai 6. maaliskuuta 2014

Blackbird photography: Nevermore

Kuvasimme tammikuussa Timo Koposen kanssa lintu aiheisia kuvia, lintu olikin hyvin mustanpuhuva ja synkkä kuin korppi tai varis.  Uusia kuvia ja kuulumisiani voit seurailla Jasilyn-sivuiltani. Lisää kuvausista ja siihen liittyvästä tekniikasta ym. Timon omasta blogista: timokoponen.blogspot.fi. Väistämättä uusia kuvia katsoessani tuli mieleen Edgar Allan Poe: The Raven.


(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary,
Over many a quaint and curious volume of forgotten lore,
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping,
As of some one gently rapping, rapping at my chamber door.
`'Tis some visitor,' I muttered, `tapping at my chamber door -
Only this, and nothing more.'

Ah, distinctly I remember it was in the bleak December,
And each separate dying ember wrought its ghost upon the floor.
Eagerly I wished the morrow; - vainly I had sought to borrow
From my books surcease of sorrow - sorrow for the lost Lenore -
For the rare and radiant maiden whom the angels name Lenore -
Nameless here for evermore.
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
 And the silken sad uncertain rustling of each purple curtain
Thrilled me - filled me with fantastic terrors never felt before;
So that now, to still the beating of my heart, I stood repeating
`'Tis some visitor entreating entrance at my chamber door -
Some late visitor entreating entrance at my chamber door; -
This it is, and nothing more,'
Presently my soul grew stronger; hesitating then no longer,
`Sir,' said I, `or Madam, truly your forgiveness I implore;
But the fact is I was napping, and so gently you came rapping,
And so faintly you came tapping, tapping at my chamber door,
That I scarce was sure I heard you' - here I opened wide the door; -
Darkness there, and nothing more.

Deep into that darkness peering, long I stood there wondering, fearing,
Doubting, dreaming dreams no mortal ever dared to dream before;
But the silence was unbroken, and the darkness gave no token,
And the only word there spoken was the whispered word, `Lenore!'
This I whispered, and an echo murmured back the word, `Lenore!'
Merely this and nothing more.
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
Back into the chamber turning, all my soul within me burning,
Soon again I heard a tapping somewhat louder than before.
`Surely,' said I, `surely that is something at my window lattice;
Let me see then, what thereat is, and this mystery explore -
Let my heart be still a moment and this mystery explore; -
'Tis the wind and nothing more!'

Open here I flung the shutter, when, with many a flirt and flutter,
In there stepped a stately raven of the saintly days of yore.
Not the least obeisance made he; not a minute stopped or stayed he;
But, with mien of lord or lady, perched above my chamber door -
Perched upon a bust of Pallas just above my chamber door -
Perched, and sat, and nothing more.

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

Then this ebony bird beguiling my sad fancy into smiling,
By the grave and stern decorum of the countenance it wore,
`Though thy crest be shorn and shaven, thou,' I said, `art sure no craven.
Ghastly grim and ancient raven wandering from the nightly shore -
Tell me what thy lordly name is on the Night's Plutonian shore!'
Quoth the raven, `Nevermore.'

Much I marvelled this ungainly fowl to hear discourse so plainly,
Though its answer little meaning - little relevancy bore;
For we cannot help agreeing that no living human being
Ever yet was blessed with seeing bird above his chamber door -
Bird or beast above the sculptured bust above his chamber door,
With such name as `Nevermore.'
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
But the raven, sitting lonely on the placid bust, spoke only,
That one word, as if his soul in that one word he did outpour.
Nothing further then he uttered - not a feather then he fluttered -
Till I scarcely more than muttered `Other friends have flown before -
On the morrow he will leave me, as my hopes have flown before.'
Then the bird said, `Nevermore.'

Startled at the stillness broken by reply so aptly spoken,
`Doubtless,' said I, `what it utters is its only stock and store,
Caught from some unhappy master whom unmerciful disaster
Followed fast and followed faster till his songs one burden bore -
Till the dirges of his hope that melancholy burden bore
Of "Never-nevermore."'

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
But the raven still beguiling all my sad soul into smiling,
Straight I wheeled a cushioned seat in front of bird and bust and door;
Then, upon the velvet sinking, I betook myself to linking
Fancy unto fancy, thinking what this ominous bird of yore -
What this grim, ungainly, ghastly, gaunt, and ominous bird of yore
Meant in croaking `Nevermore.'

This I sat engaged in guessing, but no syllable expressing
To the fowl whose fiery eyes now burned into my bosom's core;
This and more I sat divining, with my head at ease reclining
On the cushion's velvet lining that the lamp-light gloated o'er,
But whose velvet violet lining with the lamp-light gloating o'er,
She shall press, ah, nevermore!

Then, methought, the air grew denser, perfumed from an unseen censer
Swung by Seraphim whose foot-falls tinkled on the tufted floor.
`Wretch,' I cried, `thy God hath lent thee - by these angels he has sent thee
Respite - respite and nepenthe from thy memories of Lenore!
Quaff, oh quaff this kind nepenthe, and forget this lost Lenore!'
Quoth the raven, `Nevermore.'

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
`Prophet!' said I, `thing of evil! - prophet still, if bird or devil! -
Whether tempter sent, or whether tempest tossed thee here ashore,
Desolate yet all undaunted, on this desert land enchanted -
On this home by horror haunted - tell me truly, I implore -
Is there - is there balm in Gilead? - tell me - tell me, I implore!'
Quoth the raven, `Nevermore.'

`Prophet!' said I, `thing of evil! - prophet still, if bird or devil!
By that Heaven that bends above us - by that God we both adore -
Tell this soul with sorrow laden if, within the distant Aidenn,
It shall clasp a sainted maiden whom the angels name Lenore -
Clasp a rare and radiant maiden, whom the angels name Lenore?'
Quoth the raven, `Nevermore.'

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
`Be that word our sign of parting, bird or fiend!' I shrieked upstarting -
`Get thee back into the tempest and the Night's Plutonian shore!
Leave no black plume as a token of that lie thy soul hath spoken!
Leave my loneliness unbroken! - quit the bust above my door!
Take thy beak from out my heart, and take thy form from off my door!'
Quoth the raven, `Nevermore.'

And the raven, never flitting, still is sitting, still is sitting
On the pallid bust of Pallas just above my chamber door;
And his eyes have all the seeming of a demon's that is dreaming,
And the lamp-light o'er him streaming throws his shadow on the floor;
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor
Shall be lifted - nevermore!

Mitä mieltä olitte?


 No bird soars too high if he soars with his own wings.
-William Blake


-J



  Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

keskiviikko 15. tammikuuta 2014

80´s color photography

Vuoden ensimmäiset kuvaukset ja ensimmäiset kuvat. Vuoden ensimmäisenä kuvaajana  toimi jo melkein perinteisesti Timo Koponen. Teimme valotestejä ja pakko sanoa että pidän lopputuloksesta, ei voisi usko mitä oikeilla valoilla ja käsipeilillä saa aikaan. Tästä tekniikasta, valoista ym. voit käydä lukemassa tästä! Mistä sitten otsikko 80´s color? Sain kuvista muutaman kerran mainintaa että kuvista tulee mieleen Madonna 80-90 luvulta ja kuvat ovat melko värikkäitä joten palatkaamme hetkeksi takaisin kultaiseen 80-lukuun !

Lisää kuviani ym. voit käydä seuraamassa fb-sivuiltani: Jasilyn


(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen Model: Jasilyn

Tuleeko teillekin mieleen 80-luku?



Coloring outside the lines is a fine art.  
~Kim Nance


-J





 Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!


 

tiistai 10. joulukuuta 2013

Morning coffee photoshoot

Kuvasimme Timo Koposen kanssa viime viikolla melko yksinkertaisia aamukahvittelu kuvia. Yksinkertaisesti idea lähti siitä että Timolla oli uusi linssi jota hän halusi kokeilla ja itse halusin kokeilla casual kuvia ilman suurempia meikkejä, kikkailuja tai taidetta. Vain kahvi, yksinkertaiset vaatteet ja oma kotini. Olen itse todella tyytyväinen lopputulokseen ja on piristävää nähdä tälläisiä "perus" kuvia itsestäni!  Tässä blogin päivittämisen ohella on talvi kerennyt tulla maahan ja joulukuu alkanut, tänä vuona en pidäkään blogissani joulukalenteria mutta omalla facebook sivullani Jasilyn on joulukalenteri! Joka päivä avautuu uusi "luukku" ja näytän kuvan aluajoistani nykyhetkeen 24 päivän ajan, jo julkaistuja kuvia pääset näkemään tästä! 
 



(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn










Mitä piditte?


It's amazing how the world begins to change through the eyes of a cup of coffee! 
~Donna A. Favors







Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Black lace Photography.

Muutama uusi kuva teille jaettavaksi edelliseen postaukseen liittyen. Tällä kertaa  pelkkää pitsiä, mustaa pitsiä. Kuvaajana toimi Timo Koponen. Huomaatte ehkä että yksi kuva toistuu kahdesti mutta en yksinkertaisesti osannut päättää kumpi on parempi joten laitan B&W ja värillisen version.

Mitä mieltä olette näistä?




(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn

(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn
(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn

(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn

(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn
(C.) http://timokoponen.fi/ Model: Jasilyn


“Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.”
― Terry Pratchett, Reaper Man 



-J

tiistai 12. marraskuuta 2013

Darkness, Fur and Lace Photography

On aika taas jakaa teidän kanssa uusi kuvia joiden kuvaaja toimi tuttu Timo Koponen. Hänen kotisivujaan pääset vilkaisemaan tästä.  Kuvasimme ainakin neljää erilaista lookkia joten kuvia riittää mutta sopivat toisiinsa. Pidän itse kuvien erilaisuudesta ja tietynlaisesta synkkyydestä, meikki on itsessään hyvin yksinkertainen ja ei voimakas. Ainoa näkyvin osa meikissä on tummat huulet, muuten jätin meikin raikkaaksi, meikki on omaa käsialaa. Lisää minusta ja kuvia näet fb-sivuillani Jasilyn. Muistathan että kuvia ei saa käyttää ilman lupaa,  Images may not be used without permission!




(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn


Mitä mieltä olette?

“Stars, hide your fires; Let not light see my black and deep desires.”
― William Shakespeare, Macbeth 


-J




lauantai 21. syyskuuta 2013

Attitude moves photography

Vielä muutama kuva teille ihailtavaksi, ovat samaa sarjaa mitä viime kuussa Timo Koposen kanssa kuvasimme. Ei sen suurempia selityksiä vaan puhukoon kuvat puolestaan!

Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa!  Images may not be used without permission!

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn
(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

All photos are accurate.  None of them is the truth.  
~Richard Avedon



-J

maanantai 9. syyskuuta 2013

Keep on moving

Kuvasimme muutama viikko takaperin Timo Koposen kanssa hiukan erilaisempaa kuvaa. Periaatteessa kokeilimme hiukan liikekuvaa vai miten sen sanoisi, kuvaaja tässä tapauksessa osaisi selittää tämän teknisesti paremmin ja oikein! Mutta minun ymmärryksellä ja "osaamisella" selitettynä: valotusajalla ja laukasin ajalla säädettynä kuvaan tulee liikkeet/valot viiveellä(?)..Noh, antaa kuvien puhua puolestaan!


Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Timo Koponen

 “You can spend minutes, hours, days, weeks, or even months over-analyzing a situation; trying to put the pieces together, justifying what could've, would've happened... or you can just leave the pieces on the floor and move the fuck on.”
― Tupac Shakur



-J

keskiviikko 28. elokuuta 2013

Muutoksien tuulet puhaltaa

Nyt on sattunut ja tapahtunut kaikkea mitkä mieluusti haluan jakaa kanssanne! Olen ollut ns. tuuliajoilla liian pitkään ja hiukan hukassa mitä elämässä tapahtuu, mitä haluan ja olen pelännyt muutoksia. Pelko on hyvästä, se saa asiat menemään eteenpäin ja rohkistumaan kun huomaa että pelko on ollut turhaa. Isojen elämänmuutoksian myötä sain vihdoin ja viimein suuren mahdollisuuden vain ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähteä tavoitelemaan unelmia! Osa on jopa toteutunut, osa vaatii paljon työtä, tuuria ja itsevarmuutta jotta se toteutuisi mutta ensimmäinen (ja se vaikein) askel on jo otettu ja seuraavaksi toivon että saan apua toisen askeleen ottamiseen..

Kuva: Nocturnal Acency, Model: Jasilyn, (C.) Eliza Rask


Sain viime viikolla mitä parhaimman uutisen joka vahvisti sen että mallin urani jatkuu! Olenkin ollut viime aikoina epävarma tämän suhteen ja vakavasti harkinnut malleilun lopettamista mutta tästä taas nähdään että kannatti odottaa ja yrittää :) eli on ilo ilmoittaa että olen päässyt Nocturnal Agencyn malliksi ja tämä kyseinen toimisto sijaitsee Ruotsissa. Tämä toimisto välittää erilaisen kauneuden edustajia juontajista malleihin ja voin sanoa että olen hyvin innoissani tämän asian johdosta! On kunnia liittyä tähän upeaan joukkoon erityisesti edustamaan Suomea! Tällä hetkellä olin ainoa suomalainen tässä joukossa ja teen parhaani (ja vähän enemmän) jotta edustan vain hyvällä :)
Näin ne ajat muuttuvat ja tosiaan, yrittänyttä ei laiteta. Näin pienen kylän nainen pääsi kuin pääsikin näyttämään mistä minut on tehty!
Muutenkin tuntuu että nyt minussa on voimaa, halua ja oikea aika muuttaa itseäni ja elämänsuuntaani sinne minne sen tuleekin mennä. Positiivinen ajattelu  näköjään aiheuttaa vuorovaikutusta ja tapahtuu positiivisia asioita, tällä tiellä on hyvä jatkaa.

(C.) Eliza Rask, Model: Jasilyn


Voit tykätä Nocturnal Agencyn fb-sivuista tästä!
Omasta fb-sivuistani voit tykätä tästä!


"All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them."
 -Walt Disney 


-J


tiistai 6. elokuuta 2013

Country pin-up photography

Viimeisestä blogikirjoituksesta on ihan liikaa aikaa! Olen ollut täysin kesän ja loistavan fiiliksen armoilla, taitaa olla jokin vaihe menossa mutta eihän tässä muuta auta kuin vain nauttia!
Tästä elämästä nauttimisesta voisin kirjoittaa enemmänkin mutta jätetään se seuraavaan päivitykseen, tällä erää jaan teidän kanssa muutaman viikon takaisista kuvauksista kuvia. Kuvaajana toimi Kimmo Janhunen ja aiheena oli "country pin-up". Kuvasimme melkein paikallisessa keskustassa, ei olisi heti uskonut että keskeltä kaupunkia voi löytää melko täydellinen maaseutu alueen. Kuvaukset olivat maiseman ja fiiliksen puolesta oikein mahtavat. Aika kului juosten ja kuvat ovat mieluisia, eli onnistunut setti. Kuvauksissa käytimme myös upeaa jenkkiautoa mutta näitä kuvia ette pääse näkemään vähään aikaan mutta hyvää kannattaakin odottaaa! Muistattehan että kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!


(C.) Kimmo Janhunen, Model: Jasilyn

(C.) Kimmo Janhunen, Model: Jasilyn

(C.) Kimmo Janhunen, Model : Jasilyn



These are not dark days: these are great days - the greatest days our country has ever lived.
-Winston Churchill


-J





Ps. Voit käydä tykkäämässä facebook sivujani tästä!