torstai 31. tammikuuta 2013

Fashion, traveling and Hair icon.

Todella intensiivinen reissu on takana päin! Mitä siis on tapahtunut tässä tammikuun aikana, erityisesti tämän viikon aikana? Viime vuonna alkoi Schwarzkopf Suomi Hair Icon 2012-kilpailu josta mainitsin blogissani mm. täällä ja täällä. Kilpailu päättyi tässä kuussa ja minähän sen voitin, olen vuoden  2012 Hair Icon!! kilpailu oli todella hauska ja jännittävä! Palkintona oli matka Ruotsiin Mercedes Benz fashion week tapahtumaan jossa pääsimme matkaseurani kanssa katsomaan kaksi muotinäytöstä vip-paikoilla.
Matkustimme tiistaina aikaisin aamulla Ruotsiin Norwegian lentoyhtiöllä ja oli melkoisen hyvää palvelua vaikka paluu matkalla lento myöhästyi noin kolme tuntia. Suomessa olikin ollut  kova lumisade ja tuuli joka aiheutti Helsinki-Vantaa kentällä ongelmia, loppu hyvin, kaikki hyvin ja pääsimme kotiin turvallisesti! 
Ida Sjöstedt AW12 (Ida Sjöstedt nettisivuilta)
Matka ruotsin suuntaan sujui moitteettomasti ja pääsimme hyvin kätevästi bussilla Arlandasta Tukholman keskustaan jossa hotellimme sijaitsi, majoitumme viiden tähden  Radisson Blu Strand- hotellissa. Näköjään tässä hotellissa on monia mainneikkaita muusikkoja, näyttelijöitä majoittunut! Joten ei yhtään valittamisen varaa ollut  ja sijaintikin oli täydellinen!
Tiistaina kävimme katsomassa Ida Sjöstedt näytöstä, asuissa yhdistyi leikkisyys, nuoriso ja tietynlainen klassinen iltapukujen tyylikkyys. Näytöksen päätyttyä olikin hyvin aikaa tutustua Tukholman keskustan kauppojen tarjontaan, muutaman matkamuistokin tarttui mukaan!

Loppu tiistai päivä menikin rentoutuessa ja nauttien hotellista. Tämä päivä oli ollut melkoisen rankka vaikka todelline elämys, mutta noin puolen vuorokauden valvomisen jälkeen se kyllä tuntuikin. Onneksi hyvin nukuttu yö antoi uutta puhtia seuraavaan päivään. Keskiviikkona lähdimme aamusta jo katsomaan Beckmans College of Design mallistoa jossa oli eri tulevaisuusen lupauksien töitä. Lisää infoa ja kuvia voit käydä katsomassa täältä.   Tämä näytös oli minun käsitykseni "huippu muodista" todella surrealistisia, graaffisia ja rohkeita ratkaisuja.  Kiinostavia yksityiskohtia, erilaisia materiaalien käyttöä ei pelätty käyttää! Katsojalle annetaan todella paljon katsottavaa ja jokaista asua olisi voinut katsoa pidempääkin. Ehdottomat  suunittelija/asu suosikkini olivat: Malin Unga, Nhina Svensson, Martin Karlsson, Marita Öhman ja Oliva Edvinsson.

Loppupäivästä kerkesimme matkustelemaan ruotsissa paikallisten tyyliin ja lähdimme metrolla kauemmas etsimään Sivletto nimistä kauppaa, tämä kauppa on kyllä ehdottomasti käymisen arvoinen paikka! Lopulta ei ole edes vaikea löytää, kartta kouraan ja löytää perille:)  Voit tilata myös netistä vaatteista ym. käy vilkaisemmassa nettisivuja sivletto.com. Täältäkin lähti muutama matkamuisto ja tuliainen pojalleni mukaan.
Lopulta lähdimme metrolla takaisin  sijaintiimme, hyppäsimme Arlandaan menevään bussiin ja lentokentälle.

Todella hieno matka ja voi olla että tämä oli niitä kerran elämässä kokemuksia!Kiitos siis Henkel Norden Oy (Minna E.), Shwarzkopf, MBFW Stockholm, Radisson Blu Hotel ja iso kiitos matkaseuralleni! Kuvia jaan kansanne myöhemmin, siihen asti saatte nähdä vaihtuneen hiuslookini eli ajoin itselleni sivusiilin, mitä mieltä olette?


Travel and change of place impart new vigor to the mind.  
~Seneca
-J








perjantai 4. tammikuuta 2013

Schwarzkopf Hair Icon

Varmaan jotkut ovat huomanneet että olen blogissani silloin tällöin maininnut Schwarzkopf Suomi, Hair Icon 2012 kilpailusta. Olen myös vinkkannut äänestämään minua tässä kisassa. Olen nyt taas vähän myöhään liikenteessä ja kertomassa tästä kilpailusta tarkemmin...Eli osallistuin viime vuonna lokakuussa Hair Icon kilpailuun, pääsin finaaliin Top 5 joukkoon. Tästä palkinnoksi saimme kuvauspäivän ammattilaisten käsissä. Tästä teinkin viime vuonna pävityksen, sen pääset lukemaan tästä!
Pääsimme myös Olvia-lehden sivulle s. 110  1/13 Tammikuu numeroon. Käy ostamassa!


Kuva: Olivia-lehti



Nyt on loppukilpailu menossa, enää on 3päivää aikaa äänestää omaa suosikkia! 7.1.2013 on viimeinen äänestyspäivä (voi olla myös että sinä päivänä koko kilpailu sulkeutuu) jolloin voittaja valitaan. Voittaja pääse Olivia-lehti aukeamaan ja 2 VIP-lippua Merzedes-Benz Fashion Weekille 2013. Melkoiset palkinnot!
 


Kuva: Schwartzkopf Suomi facebook sivu


Kaikki vaan ääniä antamaan ja äänestä suosikkisi voittoon! Pääset äänestämään tästä!

By common consent gray hairs are a crown of glory; 
the only object of respect that can never excite envy.  
~George Bancroft



-J

lauantai 22. joulukuuta 2012

Winter bride pic.

Maailmanloppu ei tullutkaan (kuinka yllättävää) joten voin vielä jatkaa blogini ylläpitämistä! Terveiset täältä Lapista, lähdimme perheeni kanssa viettämään lomaa ja joulua lappiin, oikein idyllinen mutta kylmä ympäristö, nyt on ulkona jo -30 asteen pakkanen! Tästä reissusta kuvia sitten pyhien jälkeen :)

Noin viikko takaperin kuvasimme kuvaaja Timo Koposen kanssa lumisia "morsian" kuvia. Oli kyllä melkoinen kokemus kuvata ja poseerata -15`C asteen pakkasessa pelkässä häämekossa! Sormet ja varpaat jäätyivät ja tuntui hyvin jäätävälle maata, istua ja seisoa lumihangessa. Oli loppujen lopuksi oikein kokeilemisen arvoinen idea mutta toteutuksen puolesta olisi jäänyt pohdinnan varaa.. oppia ikä kaikki! 

Tässä teille hiukan esimakua kuvauksista, kertokaa sitten mitä mieltä olette.






Winter must be cold for those with no warm memories. 
 ~From the movie An Affair to Remember


-J

torstai 29. marraskuuta 2012

Red Riding Hood pictures

Huomasin juuri blogitekstejä selailessa että olin kesän puolella luvannu näyttää punahilkka aiheisia kuvia! Kokonaan olin unohtanut lupaukseni mutta olen sanani mittainen nainen joten tänään niitä saatte :)
Kuvattiin tosiaan kesällä Mikko Niemi nimisen kuvaajan kanssa Tampereella punahilkka kuvia ja vähän muutakin, lisää aiheesta voit lukea Red riding hood- postauksesta.










 “The wolf is carnivore incarnate and he's as cunning as he is ferocious; once he's had a taste of flesh then nothing else will do.”
― Angela Carter


-J


 Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!
 

perjantai 9. marraskuuta 2012

Mortal Dreams-pictures

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.
-Edgar Allan Poe


Tämä oli viime viikon kuvauksien teema. Todella synkkää ja mystistä, yhdistettynä muotiin. Kuvasimme luottokuvaajani Timo Koposen kanssa ja voin sanoa että hyviä kuvia taas saimme aikaseksi! Kiitos Timolle :) 
Kävin eilen Pin-up Fashion Night tapahtumassa Pin-up Garage myymälässä ja voin lämpimästi suositella heitä! Kuvia tulee blogiin sitten myöhemmin. 
Vielä haluan toivottaa kaikki uudet lukijat tervetulleeksi blogini pariin, jo 37 lukijaa! Tervetuloa! 



(C.) Timo Koponen, model: Cherry J



 “A picture is a secret about a secret, the more it tells you the less you know.”
― Diane Arbus


--J


  Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Vappu Vilke Hats

Näin joulun alla voimme tukea suomalaista käsityötä! Ostetaan siis lahjat suomalaisilta käsityön yrittäjiltä ja näin pidämme huolta että raha kiertää paikallisesti pienille yrittäjille. Suomesta löytyy monta käsityön yrittäjää jotka tekevät laadukasta työtä ja upeita luomuksia! Kannattaa tutustua vaikka omankin kaupungin/kylän tarjontaan. Tässä olisi ainakin yksi hyvä vaihtoehto:

Vappu Vilke Hats.  Kävin viikonloppuna kuvailemassa Vappu Vilkelle ja Garagelandiin heidän tuotteia. Mitä sitten Vappu Vilke tekee? Vappu tekee mitä hienoimpia hattuja josta varmasti löytyy jokaisen makuun jotakin. Ei heti uskoisi että hän ei ole montaa vuotta näitä tehnyt mutta laadun jälki näkyy. Etenkin tuotteet ovat persoonallisia ja ajattomia.

Suosittelen jokaista käydä vilkaisemassa hänen nettikauppaansa vilkehats.mycashflow.fi
ja suosittelen seuramaan hänen blogiaan vilkehats.blogspot.fi

Jokaisessa kuvassa on Vappu Vilken tekemä hattu! All hats are made by Vappu Vilke Hats!

Hat: Vappu Vilke Hats, Dress: Garageland, Model: Cherry J, Photo: Vappu

Hat: Vappu Vilke Hats, Dress: Garageland, Model: Cherry J, Photo: Vappu





Mitä mieltä olette?


I think the accessories look very modern and very exciting. These big earrings, these big hoops. I think the girls are sort of falling in love with... collars, neck collars.
-Ralph Lauren


-J 


Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa!

                                            Images may not be used without permission!

torstai 11. lokakuuta 2012

Pin-up Garage

Mistä voisi löytääkään ihania pin-up henkisiä mekkoja, kenkiä, laukkuja ja kaikkea siltä väliltä? Noh, Pin-up garagesta! Noh, mikä tämä sitten oikein on?

"Rock'n'Rollia, moottorin pärinää ja naisellista glamouria. Sitä kaikkea on Pin-Up Garage! Pin-Up Garage on uudenlainen lifestyle-konsepti Helsingin Tapanilassa. Tuotevalikoimamme inspiraationa on vintage-henkinen naisellinen tyyli, joka saa vaikutteensa 1920-1950-luvuilta. Valitsemme myyntiin laadukkaita tuotteita, jotka kestävät aikaa, ja joista tulee lempivaatteitasi. Vaatteita, jotka ylläsi käännät katseita ja tunnet olevasi kaunemmillasi. Vaatteita, joita ei ole tarvetta heittää pois muodin vaihtuessa. Valikoimassamme on paljon sellaisia merkkejä ja tuotteita, joita ei muualla Suomessa myydä, esim. emmy design, Pinup Couture ja Bernie Dexter. Kannattaa ehdottomasti tulla tutustumaan näihin merkkeihin! Myymälässämme järjestetään myös Style Me Vintage -kursseja, joiden aiheena on mm. vintage-henkisten kampausten ja meikkien tekeminen sekä pukeutuminen pin-up-tyyliin oman vartalon parhaiden puolien korostamiseksi. Lisäksi myymälässämme toimii ompelimo ja brodeerauspalvelu. Teemme sekä korjausompelua että mittatilausvaatteita, ja myymme omaa Pin Me Up-mallitoamme myymälässämme. Myymälämme on uusi ja avattu elokuun 2012 alussa. Verkkokauppamme on avattu kesäkuussa 2012. Olemme saaneet asiakkailtamme paljon positiivista palautetta mm. siitä, että enää ei tarvitse tilata vaatteita ulkomailta kun kaiken tarvitsemansa saa Pin-Up Garagesta." -Heidi, Pin-up Garage

Tässä hiukan esimakua mitä sieltä voisi löytää:



Pinup Couture; Cutipie-06 Cherry korkokengät
Pinup Couture: Cutiepie-02 musta

Dolores mekko, punainen.  HALUAN!

Bernie Dexter; Belle dress, Cherry

Lola Ramona girlie laukku

Vintage Hairstyling kirja

Cruising tyynynpäälinen


Pitääkin ehdottomasti mennä tutustumaan  liikkeeseen, menkää tekin! Voit myös tykätä heidän fb sivusta --> Pin-Up Garage

Osoite:
Viertolantie 2 B
00730 Helsinki


Whoever said money can't buy happiness simply didn't know where to go shopping.  ~Bo Derek


-J