Näytetään tekstit, joissa on tunniste art. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste art. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Dust to dust photography

Taas esittelen teille vähän vanhempia kuvia, kuvat on otettu helmikuussa JAUHOT SUUHUN- valokuvaustapahtumassa HOI SIE Galleriassa. Kuvaajana ja tapahtuman järjesti Aki Pitkänen. Kuvien tarkoituksena oli yksinkertaisesti heittää jauhoja, pystyi käyttämään rekvisiittaa ja loistava kuvaaja nappasi kuvia! Tapahtuma oli avoin kaikille ja tässä on minusta otetut kuvat, kivaa oli!



(C.) Aki Pitkänen Model: Jasilyn
(C.) Aki Pitkänen Model: Jasilyn



“Pulvis et umbra sumus. (We are but dust and shadow.)”
― Horace, The Odes of Horace



-J



 
  Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!


sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Dark Miasma photography

Nämä kuvat ovat jatkoa "Black bird" kuvauksille josta viimeksi kirjoitin, blackbird-photography-nevermore.html. Kuvat ovat edelleen Timo Koposen kuvaamia ja käytimme höyhenpäähineen sijasta melko kliseistä rekvitsiittaa eli ruttonaamaaria. Vaikeinta itselleni näissä kuvauksissa oli etten nähnyt naamion takaa erityisemmin ja naamio on itsessään melko vallitseva elementti joten piti miettiä mikä asento kokonaisuuteen sopi. Itse halusin kokeilla hyvin "teatreaalisia" asentoja, outoja ja jotenkin pelottavia..etenkin kun näissä oli vielä huimat tekokynnet sormissa.

Mitä sitten ruttonaamioon tulee niin tässä pieni tietopaketti (huom. en mene 100% takuuseen tietojen aitousperästä mutta pyydän korjatkaa jos jokin on väärä tieto).
Ruttonaamaria käytettiin Musta surman aikaan joka oli historian tuhoisin epidemia. Se raivosi vuosina 1348-1351 koko Euroopassa ja suuressa osassa Aasiaa ja tappoi neljäsosan Euroopan väestöstä. Eurooppaan sen toivat mustarotat, jotka tulivat eräässä kauppalaivassa Genovaan. Ruttonaamiota käyttivät lääkärit/hoitajat jotka hoitivat ruttoa sairastavia potilaita, he uskoivat että bakteerit ym. leviävät ilman kautta ja tämä kyseinen naamio suojelisi "pahalta ilmalta" jota myös miasmaksi kutsutaan. Miasmalla ymmärrettiin 1700- ja 1800-luvuilla ilmassa leijailevia, mätänevässä aineessa, esimerkiksi maassa, kehittyviä myrkyllisiä huuruja, joiden ajateltiin aiheuttavan kulkutauteja.  Lääkärit/hoitajat laittoivat naamion "nokkaan" yrttejä jotka suojelivat tältä "pahalta ilmalta" ja varmaan helpottovat hajuun. Tosin tuohon aikaan ei ollut vielä kattavaa tietoutta taudeista ja hygieniasta ym. joten tämä ruttonaamio ei erityisemmin suojannut taudilta, moni lääkäri itse sai tartunnan ja tästä johtuen ei moni ollut enää vapaaehtoinen hoitamaan ruttopotilaita.



(C.)  Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.)  Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.)  Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.)  Timo Koponen, Model: Jasilyn



Mitä mieltä olette?

“There are darknesses in life and there are lights, and you are one of the lights, the light of all lights.”
― Bram Stoker, Dracula




-J



 Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!
 

maanantai 30. syyskuuta 2013

Body talk photography

Minusta ihmisen vartalo on hyvin kaunis. Erityisesti tietyt osat.. Muutamat luotellakseni: Ihmisen kädet, silmät kertovat meissä meidän omaa tarinaa, elämämme tarinaa. Esimerkiksi kasvot kertovat jokaisen tunteen ja ilmaisemme niillä itseämme, ne tekevät meistä meidät uniikin yksilön.  Käsillä ilmaisemme itseämme esim. näyttämällä kansainvälistä negatiivista käsimerkkiä, koskemme toista osoittaen rakkautta tai vaikka pysäytämme huitomalla bussin. Pidän itse piirtää ihmisen käsiä ja torsoa mutta se miten valokuvauksessa saada vangittua ihmisen vartalon osia, samalla kertoen tarinaa ilman että paljastaa kokonaan ihmistä on upeaa. Kaivoin teille netin ihmeellisestä maailmasta muutamia kuvia jotka mieluusti jaan kansanne. Tälläistä haluaisin joskus itsekin kokeilla, kertoa omaa tarinaa omalla kehon osillani.


kuva: nicoonmars.tumblr.com

kuva: http://modernhepburn.tumblr.com/post/58921603533



kuva: Visit philo-sofia.tumblr.com
 
Kuva:  shadowcasting.tumblr.com

kuva:  hellanne.tumblr.com

kuva: regnad.tumblr.com


kuva:  brittanyesther.com

kuva: Visit paris2london.tumblr.com
kuva:  aifowy.blogspot.com
kuva: blackswandive.tumblr.com
kuva: winterkristall.tumblr.com
kuva:  bibiriboza.tumblr.com



Our own physical body possesses a wisdom which we who inhabit the body lack.  
We give it orders which make no sense. 
 ~Henry Miller


-J









torstai 9. toukokuuta 2013

Boudoir in night photography

Taas on ollut turhan pitkä tauko blogin päivityksestä! Vappukin tuli ja meni, toivottavasti teillä oli rauhallinen ja mukava vappu! Itselläni on ollut elämäni kamalin viikko ikinä ja kyllä elämä on muuttunut salaman nopeasti! Tästä voin kertoa teille hiukan myöhemmin... Nyt vielä palaamme rennompaan asiaan ja  jaan kanssanne noin muutama viikko sitten otetut valokuvat, kuvaajana toimi Timo Koponen ja mallina minä. Kuvasimme omassa kodissani. Mielestäni kuvista tuli oikein kivoja niissä löytyi yllätten tarina, se tarina jääköön jokaisen katsojan katsottavaksi.
Voit käydä seuraamassa minua omalla facebook sivuiltani --> Jasilyn

 Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!


Photographer: Timo Koponen
Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

Mitä mieltä olette?


So dear night the half of life is,
And the fairest half indeed.
~Johann Wolfgang von Goethe



-J 

keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Bak Mei photography

Taas on kuvien vuoro, tällä erää hiukan erilaisempaa settiä. Kuvasimme kuvaaja Timo Koposen kanssa noin kuukausi sitten Bak Mei aiheisia kuvia, sain naamaani paljon mustaa maalia ja glitteriä..kuulostaako hyvälle? Hauskaa se ainakin oli :)
Tässä niitä kuvia:

 Huom!  Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

(c.) Timo Koponen, Model: Jasilyn





(C.) Timo Koponen, Model:Jasilyn


 Without black, no color has any depth. But if you mix black with everything, 

suddenly there's shadow - no, not just shadow, but fullness. 
 You've got to be willing to mix black into your palette 
if you want to create something that's real.
-Amy Grant 


-J





























keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Forest Spirit fashion photography

Kuten teille viime postauksessa lupasin niin tässä on uusimmat kuvat minusta! Kuvasimme viime viikolla Marko Saaren kanssa ja SoStylish Anu Hämäläisen kanssa todella hienot kuvat. Pidän hyvin paljon näistä kuvista, tulee mieleen joku metsän henki/metsän olento. Nämä kuvaukset menevät minun TOP 5 suosikki "listaan". Erityistä näissä kuvauksissa oli sarvet, aidot poron sarvet jotka monien etsintöjen jälkeen löysimme käyttöömme.  Ne olivatkin melko haastavat saada pysymään päässä, joten toimii se ihan omin kätösin pidettynä, vai mitä mieltä olette? Ilman pidempiä selityksiä tässä ne ovat (muistathan että kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!)

(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
 Mitä mieltä olette?


Humans are amphibians - half spirit and half animal.
 As spirits they belong to the eternal world, 
but as animals they inhabit time.
-C. S. Lewis


-J 



sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Me, Myself & I pictures

Tällä erää esittelen teille kuvia itsestäni, pelkkä minä. Ilman mitään suurempia kaunisteluja tai hurjia muokkauksia, minä itse kaikkine virheineen ja epäkohtineen. Uskon itse että viat ovat osa uniikkia täydellisyyttä. Nämä kuvat ovat myös tammikuun kuvailujen saldoa ja kuvaajina toimi Timo Koponen ja Jussi Mustonen. Jussin kanssa kuvailtiin oikealla vanhanajan kameralla joten kuvaukset olivat haastavat, erikoisen ja kaikenpuolin mukavat! Erityisesti koko kuvausprosessi oli uusi kokemus itselleni. Joten ilman pidempiä puheita ja kertomuksia, "Hyvä yleisö saanko esitellä, minä itse!"

Muistakaa että kuvia ei saa käyttää ilman lupaa!  Images may not be used without permission!

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Jussi Mustonen, Model: Jasilyn

(C.) Jussi Mustonen, Model: Jasilyn

Mitä mieltä te olette? Innostaako enemmän katsoa kuvia ns. todellisesta kauneudesta, naiset/miehet kaikkine virheineen eli rypyt, näpyt, jenkkakahvat ym. Vai haluatteko katsoa mielummin fantasiaa, muokattuja kuvia jotka antavat kuvaa toisenlaisesta oikeasta ihmisestä.
Itse pidän kumpaakin hyvänä, pidän kauniista kuvista mutta on hetkiä kun palaan takaisin "todellisuuteen" ja tiedän kuka ja mikä olen. Voit seurata minua ja puuhailuani fb-sivuillani --> Jasilyn


Always be a first-rate version of yourself,
 instead of a second-rate version of somebody else.  
~Judy Garland


-J



torstai 7. helmikuuta 2013

B&W or color picture?

Sain eilen muutama uuden, vanhan kuvan kuvaaja Timo Koposelta. Kuvat on otettu tammikuussa mutta muokkaamisessa on mennyt oma aikansa joten kuvat on minulle uusia :)
Nyt haluan kysyä teidän lukijoiden ja vierailijoiden mielipidettä, kumpi mielyttää silmää enemmän mustavalkoinen vai värillinen kuva?

Huom! Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!


(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn, Make-up/hair: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn, Make-up/hair: Jasilyn

“What i like about photographs is that they capture a moment that’s gone forever, impossible to reproduce.”
― Karl Lagerfeld


-J

lauantai 22. joulukuuta 2012

Winter bride pic.

Maailmanloppu ei tullutkaan (kuinka yllättävää) joten voin vielä jatkaa blogini ylläpitämistä! Terveiset täältä Lapista, lähdimme perheeni kanssa viettämään lomaa ja joulua lappiin, oikein idyllinen mutta kylmä ympäristö, nyt on ulkona jo -30 asteen pakkanen! Tästä reissusta kuvia sitten pyhien jälkeen :)

Noin viikko takaperin kuvasimme kuvaaja Timo Koposen kanssa lumisia "morsian" kuvia. Oli kyllä melkoinen kokemus kuvata ja poseerata -15`C asteen pakkasessa pelkässä häämekossa! Sormet ja varpaat jäätyivät ja tuntui hyvin jäätävälle maata, istua ja seisoa lumihangessa. Oli loppujen lopuksi oikein kokeilemisen arvoinen idea mutta toteutuksen puolesta olisi jäänyt pohdinnan varaa.. oppia ikä kaikki! 

Tässä teille hiukan esimakua kuvauksista, kertokaa sitten mitä mieltä olette.






Winter must be cold for those with no warm memories. 
 ~From the movie An Affair to Remember


-J

torstai 2. elokuuta 2012

Valokuvaus, kesä ja hot rod

Olin tällä viikolla kuvauksissa sekä studio tiloissa että paikallisessa rannalla. Rantakuvaukset olivat ehdottomat lempparirini, ehdottomasti sään, maiseman ja auton takia! Autona toimi -29 vuoden Hot Rod, voisin huolia samanlaisen itsellenikin :) Ehdottomat kiitokset kuuluu myös kuvaajille!

 Laitan esille minun omia lemppareitani, mitäs tykkäätte?


Kuvaaja: Sami Kontto

Kuvaaja: Sami Kontto

Kuvaaja: Sami Kontto

Kuvaaja: Jetro Matilainen

Kuvaaja: Jetro Matilainen
Hot rod -29, Kuvaaja: Jetro Matilainen

Kuvaaja: Jetro Matilainen

Käy myös tykkäilemässä Sideshow Scandinavia facebook sivusta!

A perfect summer day is when the sun is shining, the breeze is blowing, the birds are singing, and the lawn mower is broken.  ~James Dent

-J

tiistai 8. toukokuuta 2012

J.L Design - Naisen tuuli

"Naisen tuuli" Kuvaaja: Antti Haikola, Malli: minä

Osallistuin tämän kuun alussa Ibero 60v. - suunittelukilpailuun. Kilpailun teema oli "Juhlan kunniaksi Ibero julistaa suunnittelukilpailun, jossa etsitään yhtälailla jokapäiväiseen pukeutumiseen kuin arjen yläpuolelle nouseviin hetkiin sopivaa ajanmukaista muotikorua vuoden 2012 Ibero-naiselle. Tavoitteena on koru tai korusarja, joka kestää pintamuodin muutokset ja jonka ympärille korusarjaa voidaan mahdollisesti kehittää" (teksti on Iberon sivuilta). Voit käydä katsomassa lisätietoja kilpailusta Iberon nettisivuilta ibero.fi suunittelukilpailu kohdasta. HUOM! Kilpailu on jo päättänyt!!! Korusatoa voit päästä ihailemaan 15.5.2012 alkaen samaisilta sivuilta :)

Lähdin tutkimaan ensin 1920-50 luvun korumuotia ja tämän hetken (vuoden 2012) trendejä, pyrkien kumminkin kunnioittamaan Iberon tyyliä. En kumminkaan halunnut tehdä korua joka ei olisi minun näköiseni, tämä on kumminkin kilpailu jossa niin sanotusti mainostan itseäni niin haluan että "minä" näkyisin omissa koruissani. Näistä lähtökohdista oli hyvinkin vaikea toteuttaa hyvä kokonaisuus.

Päätin itse käyttää koruissani messinkiä ja kuparia, ykstyiskohdissa ja kaulaketjussa käytin helmiä.
Päätin tuoda koruihin uutta näkemystä erityisesti kaulakorussa ja sen asennosssa. Kumminkin korut ovat hyvin naisellisia ja kauniita, joten naisellisuus korostuu korun helmissä. Juhlitaan.net sivujen kautta löysin infoa helmistä:Helmi on ollut kauniin hohteensa ja pyöreän, pallomaisen muotonsa vuoksi kuun ja naisellisuuden sekä täydellisyyden vertauskuva. Muinaisessa Kreikassa helmi symboloi meren vaahdosta syntynyttä rakkauden jumalatar Afroditea. Itäeurooppalaiset jalokivikauppiaat sanoivat: "Helmet, joihin uskomme, tuottavat meille kuunhopeisia kyyneleitä, mutta kyyneleet tuottavat iloa".
 Erityisesti 50-luvulla naiset käyttivät usein helmikoruja, joten 50-lukulaisuus näkyy siinä.

 Nykyajan toin kaulakorun uudesta asettelutavasta eli ei pidetä korua normaalisti keskellä vaan sivussa "kauluksena".


Muoto ja tyylisesti koru edustaa "Minua", tykkään yksinkertaisesta muodoista, kumminkaan että koru olisi tylsä.

Voisin selittää näistä pidempääkin mutta ei ketään kiinosta lukea sata sivua yhdestä korusarjasta :P


Tässä siis on koruni "Naisen tuuli":


Kuvaaja:Antti Haikola
 Korusarjaan kuuluu:

1 Kaulakoru
1 sormus
1 korvispari
2kpl rannekoruja


Kuvaaja: Antti Haikola, Malli: minä


 Voit käydä katsomassa myös tekemääni Skull-kaulakoruani täältä!


 All art is autobiographical. The pearl is the oyster's autobiography.
-Federico Fellini

-J