keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Bak Mei photography

Taas on kuvien vuoro, tällä erää hiukan erilaisempaa settiä. Kuvasimme kuvaaja Timo Koposen kanssa noin kuukausi sitten Bak Mei aiheisia kuvia, sain naamaani paljon mustaa maalia ja glitteriä..kuulostaako hyvälle? Hauskaa se ainakin oli :)
Tässä niitä kuvia:

 Huom!  Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!

(c.) Timo Koponen, Model: Jasilyn





(C.) Timo Koponen, Model:Jasilyn


 Without black, no color has any depth. But if you mix black with everything, 

suddenly there's shadow - no, not just shadow, but fullness. 
 You've got to be willing to mix black into your palette 
if you want to create something that's real.
-Amy Grant 


-J





























keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Forest Spirit fashion photography

Kuten teille viime postauksessa lupasin niin tässä on uusimmat kuvat minusta! Kuvasimme viime viikolla Marko Saaren kanssa ja SoStylish Anu Hämäläisen kanssa todella hienot kuvat. Pidän hyvin paljon näistä kuvista, tulee mieleen joku metsän henki/metsän olento. Nämä kuvaukset menevät minun TOP 5 suosikki "listaan". Erityistä näissä kuvauksissa oli sarvet, aidot poron sarvet jotka monien etsintöjen jälkeen löysimme käyttöömme.  Ne olivatkin melko haastavat saada pysymään päässä, joten toimii se ihan omin kätösin pidettynä, vai mitä mieltä olette? Ilman pidempiä selityksiä tässä ne ovat (muistathan että kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!)

(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
(C.) Marko Saari | Hair, make-up, style: Anu H. / SoStylish | Model: Jasilyn
 Mitä mieltä olette?


Humans are amphibians - half spirit and half animal.
 As spirits they belong to the eternal world, 
but as animals they inhabit time.
-C. S. Lewis


-J 



sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Me, Myself & I pictures

Tällä erää esittelen teille kuvia itsestäni, pelkkä minä. Ilman mitään suurempia kaunisteluja tai hurjia muokkauksia, minä itse kaikkine virheineen ja epäkohtineen. Uskon itse että viat ovat osa uniikkia täydellisyyttä. Nämä kuvat ovat myös tammikuun kuvailujen saldoa ja kuvaajina toimi Timo Koponen ja Jussi Mustonen. Jussin kanssa kuvailtiin oikealla vanhanajan kameralla joten kuvaukset olivat haastavat, erikoisen ja kaikenpuolin mukavat! Erityisesti koko kuvausprosessi oli uusi kokemus itselleni. Joten ilman pidempiä puheita ja kertomuksia, "Hyvä yleisö saanko esitellä, minä itse!"

Muistakaa että kuvia ei saa käyttää ilman lupaa!  Images may not be used without permission!

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn

(C.) Jussi Mustonen, Model: Jasilyn

(C.) Jussi Mustonen, Model: Jasilyn

Mitä mieltä te olette? Innostaako enemmän katsoa kuvia ns. todellisesta kauneudesta, naiset/miehet kaikkine virheineen eli rypyt, näpyt, jenkkakahvat ym. Vai haluatteko katsoa mielummin fantasiaa, muokattuja kuvia jotka antavat kuvaa toisenlaisesta oikeasta ihmisestä.
Itse pidän kumpaakin hyvänä, pidän kauniista kuvista mutta on hetkiä kun palaan takaisin "todellisuuteen" ja tiedän kuka ja mikä olen. Voit seurata minua ja puuhailuani fb-sivuillani --> Jasilyn


Always be a first-rate version of yourself,
 instead of a second-rate version of somebody else.  
~Judy Garland


-J



torstai 7. helmikuuta 2013

B&W or color picture?

Sain eilen muutama uuden, vanhan kuvan kuvaaja Timo Koposelta. Kuvat on otettu tammikuussa mutta muokkaamisessa on mennyt oma aikansa joten kuvat on minulle uusia :)
Nyt haluan kysyä teidän lukijoiden ja vierailijoiden mielipidettä, kumpi mielyttää silmää enemmän mustavalkoinen vai värillinen kuva?

Huom! Kuvia ei saa käyttää ilman lupaa! Images may not be used without permission!


(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn, Make-up/hair: Jasilyn

(C.) Timo Koponen, Model: Jasilyn, Make-up/hair: Jasilyn

“What i like about photographs is that they capture a moment that’s gone forever, impossible to reproduce.”
― Karl Lagerfeld


-J

torstai 31. tammikuuta 2013

Fashion, traveling and Hair icon.

Todella intensiivinen reissu on takana päin! Mitä siis on tapahtunut tässä tammikuun aikana, erityisesti tämän viikon aikana? Viime vuonna alkoi Schwarzkopf Suomi Hair Icon 2012-kilpailu josta mainitsin blogissani mm. täällä ja täällä. Kilpailu päättyi tässä kuussa ja minähän sen voitin, olen vuoden  2012 Hair Icon!! kilpailu oli todella hauska ja jännittävä! Palkintona oli matka Ruotsiin Mercedes Benz fashion week tapahtumaan jossa pääsimme matkaseurani kanssa katsomaan kaksi muotinäytöstä vip-paikoilla.
Matkustimme tiistaina aikaisin aamulla Ruotsiin Norwegian lentoyhtiöllä ja oli melkoisen hyvää palvelua vaikka paluu matkalla lento myöhästyi noin kolme tuntia. Suomessa olikin ollut  kova lumisade ja tuuli joka aiheutti Helsinki-Vantaa kentällä ongelmia, loppu hyvin, kaikki hyvin ja pääsimme kotiin turvallisesti! 
Ida Sjöstedt AW12 (Ida Sjöstedt nettisivuilta)
Matka ruotsin suuntaan sujui moitteettomasti ja pääsimme hyvin kätevästi bussilla Arlandasta Tukholman keskustaan jossa hotellimme sijaitsi, majoitumme viiden tähden  Radisson Blu Strand- hotellissa. Näköjään tässä hotellissa on monia mainneikkaita muusikkoja, näyttelijöitä majoittunut! Joten ei yhtään valittamisen varaa ollut  ja sijaintikin oli täydellinen!
Tiistaina kävimme katsomassa Ida Sjöstedt näytöstä, asuissa yhdistyi leikkisyys, nuoriso ja tietynlainen klassinen iltapukujen tyylikkyys. Näytöksen päätyttyä olikin hyvin aikaa tutustua Tukholman keskustan kauppojen tarjontaan, muutaman matkamuistokin tarttui mukaan!

Loppu tiistai päivä menikin rentoutuessa ja nauttien hotellista. Tämä päivä oli ollut melkoisen rankka vaikka todelline elämys, mutta noin puolen vuorokauden valvomisen jälkeen se kyllä tuntuikin. Onneksi hyvin nukuttu yö antoi uutta puhtia seuraavaan päivään. Keskiviikkona lähdimme aamusta jo katsomaan Beckmans College of Design mallistoa jossa oli eri tulevaisuusen lupauksien töitä. Lisää infoa ja kuvia voit käydä katsomassa täältä.   Tämä näytös oli minun käsitykseni "huippu muodista" todella surrealistisia, graaffisia ja rohkeita ratkaisuja.  Kiinostavia yksityiskohtia, erilaisia materiaalien käyttöä ei pelätty käyttää! Katsojalle annetaan todella paljon katsottavaa ja jokaista asua olisi voinut katsoa pidempääkin. Ehdottomat  suunittelija/asu suosikkini olivat: Malin Unga, Nhina Svensson, Martin Karlsson, Marita Öhman ja Oliva Edvinsson.

Loppupäivästä kerkesimme matkustelemaan ruotsissa paikallisten tyyliin ja lähdimme metrolla kauemmas etsimään Sivletto nimistä kauppaa, tämä kauppa on kyllä ehdottomasti käymisen arvoinen paikka! Lopulta ei ole edes vaikea löytää, kartta kouraan ja löytää perille:)  Voit tilata myös netistä vaatteista ym. käy vilkaisemmassa nettisivuja sivletto.com. Täältäkin lähti muutama matkamuisto ja tuliainen pojalleni mukaan.
Lopulta lähdimme metrolla takaisin  sijaintiimme, hyppäsimme Arlandaan menevään bussiin ja lentokentälle.

Todella hieno matka ja voi olla että tämä oli niitä kerran elämässä kokemuksia!Kiitos siis Henkel Norden Oy (Minna E.), Shwarzkopf, MBFW Stockholm, Radisson Blu Hotel ja iso kiitos matkaseuralleni! Kuvia jaan kansanne myöhemmin, siihen asti saatte nähdä vaihtuneen hiuslookini eli ajoin itselleni sivusiilin, mitä mieltä olette?


Travel and change of place impart new vigor to the mind.  
~Seneca
-J








perjantai 4. tammikuuta 2013

Schwarzkopf Hair Icon

Varmaan jotkut ovat huomanneet että olen blogissani silloin tällöin maininnut Schwarzkopf Suomi, Hair Icon 2012 kilpailusta. Olen myös vinkkannut äänestämään minua tässä kisassa. Olen nyt taas vähän myöhään liikenteessä ja kertomassa tästä kilpailusta tarkemmin...Eli osallistuin viime vuonna lokakuussa Hair Icon kilpailuun, pääsin finaaliin Top 5 joukkoon. Tästä palkinnoksi saimme kuvauspäivän ammattilaisten käsissä. Tästä teinkin viime vuonna pävityksen, sen pääset lukemaan tästä!
Pääsimme myös Olvia-lehden sivulle s. 110  1/13 Tammikuu numeroon. Käy ostamassa!


Kuva: Olivia-lehti



Nyt on loppukilpailu menossa, enää on 3päivää aikaa äänestää omaa suosikkia! 7.1.2013 on viimeinen äänestyspäivä (voi olla myös että sinä päivänä koko kilpailu sulkeutuu) jolloin voittaja valitaan. Voittaja pääse Olivia-lehti aukeamaan ja 2 VIP-lippua Merzedes-Benz Fashion Weekille 2013. Melkoiset palkinnot!
 


Kuva: Schwartzkopf Suomi facebook sivu


Kaikki vaan ääniä antamaan ja äänestä suosikkisi voittoon! Pääset äänestämään tästä!

By common consent gray hairs are a crown of glory; 
the only object of respect that can never excite envy.  
~George Bancroft



-J

lauantai 22. joulukuuta 2012

Winter bride pic.

Maailmanloppu ei tullutkaan (kuinka yllättävää) joten voin vielä jatkaa blogini ylläpitämistä! Terveiset täältä Lapista, lähdimme perheeni kanssa viettämään lomaa ja joulua lappiin, oikein idyllinen mutta kylmä ympäristö, nyt on ulkona jo -30 asteen pakkanen! Tästä reissusta kuvia sitten pyhien jälkeen :)

Noin viikko takaperin kuvasimme kuvaaja Timo Koposen kanssa lumisia "morsian" kuvia. Oli kyllä melkoinen kokemus kuvata ja poseerata -15`C asteen pakkasessa pelkässä häämekossa! Sormet ja varpaat jäätyivät ja tuntui hyvin jäätävälle maata, istua ja seisoa lumihangessa. Oli loppujen lopuksi oikein kokeilemisen arvoinen idea mutta toteutuksen puolesta olisi jäänyt pohdinnan varaa.. oppia ikä kaikki! 

Tässä teille hiukan esimakua kuvauksista, kertokaa sitten mitä mieltä olette.






Winter must be cold for those with no warm memories. 
 ~From the movie An Affair to Remember


-J